• OMX Baltic−0,12%260,63
  • OMX Riga−0,57%880,96
  • OMX Tallinn−0,19%1 681,27
  • OMX Vilnius0,15%1 006,11
  • S&P 5000,00%5 732,93
  • DOW 300,00%42 208,22
  • Nasdaq 0,56%18 074,52
  • FTSE 100−0,01%8 281,54
  • Nikkei 225−0,19%37 870,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,94
  • OMX Baltic−0,12%260,63
  • OMX Riga−0,57%880,96
  • OMX Tallinn−0,19%1 681,27
  • OMX Vilnius0,15%1 006,11
  • S&P 5000,00%5 732,93
  • DOW 300,00%42 208,22
  • Nasdaq 0,56%18 074,52
  • FTSE 100−0,01%8 281,54
  • Nikkei 225−0,19%37 870,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,94
  • 13.04.15, 09:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kütuseaktsiis pumpab bensiinihinda 26%

Olerexi juhatuse liikme Alan Vahti kinnitusel annaksid uued kütuseaktsiisi määrad Eesti majandusele tagurpidikäigu. Uue aktsiisimäära järgi oleks bensiini liitri hinnaks 1,484 eurot praeguse 1,174 euro asemel.
Kütusetankla.
  • Kütusetankla. Foto: epa
Eelmise aasta hindadega võrreldes hakkaks bensiini liiter aga maksma koguni 1,68 eurot, ütles Vaht. Keskmine tarbija kulutab kuus 70-100 liitrit kütust ehk aastas 840-1200 liitrit, mis tähendab aastas 260-370 euro suurust rahalist kaotust.
„Uus valitsus ei too välja seda, mis juhtub reaalselt aktsiisimäärade tõstmisel kütuse hinnaga – räägitakse küll 4-5% aktsiisimäära tõusust aastas, kuid välja jäetakse ütlemata kütuse tegelik hind lõpptarbijale,“ sõnas Vaht. „Praeguste plaanide kohaselt tõuseb bensiini aktsiis järgmise viie aasta jooksul kokku 66% võrra ja diislikütuse aktsiis kolme aasta jooksul kokku 63% võrra. Bensiini osas jääks aktsiis kõrgemaks Itaalias, Hollandis ja Ühendkuningriigis ning diislikütuse aktsiis oleks kõrgem ainult Itaalias ja Ühendkuningriigis.“
Ei maksa unustada, et kütuse hind on sisendkulu ka muudele kaupadele ning teenustele, mis tähendab üldist hinnatõusu samuti teistes majandussektorites, rõhutas Vaht. "Eesti kütuseaktsiis tõuseb rikkaimate ELi liikmesriikide tasemele, kuid Eesti elanike ostujõud on Eurostati andmetel ELi viimase kuue hulgas. Eestiga võrdne tase on Lätil, kolm protsendipunkti madalam on Ungaril, järgnevad Horvaatia, Rumeenia ja Bulgaaria,“ ütles ta.
Vahti sõnul hakkab tegelikkuses riigi eelarvesse kütuseaktsiisi laekuma plaanitust vähem, kuna rahvusvahelise transporditeenuse osas kolib tankimine naaberriikidesse. Vaht tõi näitena Leedu kogemuse 2009. aastast, kui kõrgele tõstetud diislikütuse aktsiisi tuli uuesti langetada, kuna märkimisväärne osa diislikütuse ostumahtudest kolis üle Poola.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 13:51
Sileni vaikuseruumid liiguvad taastuvenergia abil nullheite suunas
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele